Sony CX410 Handycam® zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony CX410 Handycam® zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

johan-61 24-04-2014
Geschreven voor: Sony CX410 Handycam® zwart

na mijn laatste review nu een jaar in bezit,het is echt een aanrader,ik film hier mee in alle situatie`s van huwelijk reportage`s tot bedrijf presentatie`s zeer handig om mee te nemen wel is het belangrijk om de instellingen goed aan te passen bij welke situatie je filmt.

johan-61 04-01-2014
Geschreven voor: Sony CX410 Handycam® zwart

na mijn laatste revieuw ben ik zeer atousiast over deze camera
zeer goeie kwaliteit,het probleem dat ik had met het kleurenzweem is verholpen het is een handige camera om hem overal naar toe te nemen ik heb met oud en nieuw het vuurwerk gefilmd in de vuurwerk stand super kwalitiet in hd echt een aanrader voor deze prijs bedankt Sony.

johan-61 16-09-2013
Geschreven voor: Sony CX410 Handycam® zwart

heb deze camera ongeveer een week het is wel heel belangrijk op welke mediaplayer je hem uitvoert voor de resultaten play memories home van sony geeft uitstekende uitvoerkwaliteit ook nero is super lvc is een afrader om dat je dan een kleurenzweem ontdekt een zeer goede camera ik persoonlijk vind hem wat te klein maar het gaat tenslotte om de resultaten.
zeer handig voor opreis.

Marielise 16-04-2013
Geschreven voor: Sony CX410 Handycam® zwart

Gekocht om te filmen vanaf de fiets, tijdens skieen en roeien ed. Erg enthousiast over het resultaat van de stabilisatie uniek. Ook de foto's die je gelijktijdig kunt maken zijn goed gelukt! De touchscreen is supermakkelijk en heeft een leuk geluidje :) De films door onze kinderen gemaakt in de leeftijd 10-12 zijn erg goed geworden. Gebruiksgemak Top. Bijvoorbeeld ook door de ingebouwde usb ideaal. Aanrader!

laakie1980 15-04-2013
Geschreven voor: Sony CX410 Handycam® zwart

Geweldige beeld kwaliteit ook van gemaakte foto's. Heel gebruiksvriendelijk ik heb de gebruiksaanwijzingen tot nu toe nog niet een keer nodig gehad. Ligt makkelijk in de hand en weegt bijna niks. Zo compact dat hij in mijn vriendins handtas paste. Zelfs bij het inzoomen blijft het beeld scherp!

oliver1982 15-04-2013
Geschreven voor: Sony CX410 Handycam® zwart

Een zeer fijne camera om bijvoorbeeld mee op reis te nemen. De Handycam voelt heel solide aan en heeft diverse functies waar je als consument erg blij van wordt.
Zo is de batterij goed voor 10 uur gebruik, een Full HD resolutie en de camera heeft een uitstekend Balance Optical Steadyshot voor meer stabiliteit tijdens het filmen.
Kortom; een geweldige Handycam om mooie beelden vast te leggen!

WinstonH 15-04-2013
Geschreven voor: Sony CX410 Handycam® zwart

De Sony Handycam HDR-CX410VE is een degelijk apparaat. Het gewicht en vormgeving om makkelijk bij de knoppen te komen is goed. De diverse mogelijkheden zijn volop aanwezig. Wel is het belangrijk om de handleiding te lezen wil je alle mogelijkheden kunnen gebruiken. Ook is het mogelijk om de Handycam op volledig automatische stand te gebruiken. Hierdoor kun je wel enkele leuke opties missen. Beeld en geluidskwaliteit is bij normale omstandigheden uitstekend. Bij donkere opnames wordt het iets minder maar nog steeds naar wens. Batterijduur van de bijgeleverde batterij is voldoende. Aan te raden is een SDHC kaart van minimaal 16GB om zonder 'longplay' op te nemen. Nadeel is dat de te downloaden software niet te verkrijgen is voor Mac.

Nell31 15-04-2013
Geschreven voor: Sony CX410 Handycam® zwart

Super fijne camera! De camera is heel makkelijk in gebruik; simpel te bedienen, lekker licht en je kan zowel foto's als filmpjes maken. Opvallend is dat de camera het beeld erg snel stabiliseert voor zo'n klein en licht apparaat! Dat voorkomt dat je bij onverwachte bewegingen van die "hobbelige" filmpjes krijgt. De zoom is echt gigantisch en het beeld blijft scherp. We vinden het een erg mooi ding!

Marielle79 15-04-2013
Geschreven voor: Sony CX410 Handycam® zwart

Geweldig handige camera met heel veel mogelijkheden. Erg fijn dat je heel simpel kan kiezen tussen film of foto. De geluidskwaliteit vind ik voor zo'n klein apparaat erg goed. Met twee kleine kindjes is het een fijne camera die je snel kan pakken en direct kan gebruiken bij ontroerende of grappige momenten. Een echte aanrader !

Besuijen 15-04-2013
Geschreven voor: Sony CX410 Handycam® zwart

Na een Sony Digitale Hi8 en een Mini-DV camera nu een HD-camera gekocht. Nu was mijn mini-DV al klein, maar dit ligt nog mooier in de hand. De lens wordt beschermd door automatische deurtjes, dus geen bengelende dop meer aan het handvat of vergeten de dop te verwijderen bij het filmen. Beeldkwaliteit super, HD is zoveel mooier dan de digitale camera’s van vroeger.

De camera laat zich makkelijk bedienen, de stapel gebruiksaanwijzingen in diverse talen, is (bijna) niet nodig, alles wijst zich vanzelf. Het filmen gaat makkelijk, al had met de zon in je rug de weergave op het LCD-scherm wel beter gekund. Geen loopwerk van bandjes meer, dus ik verwacht een lange levensduur, dat is wat vroeger als eerste stuk ging. Ook geen motorruis meer in de opname en een lange baterijduur. De camera draait prima met de automatische instellingen, maar gelukkig nog altijd de mogenlijkheid de witbalans zelf in te stellen,maar misschien ben ik daar wel erg kritisch in!? Ook netjes, achter een klepje bovenop een “schoen” aansluiting voor een extern filmlampje op microfoon.

Via het menu kan je zelf kiezen in welk formaat je filmt, op de maximale grote is dat net iets meer dan 4 GB per uur. Mensen met alleen een tablet krijgen een probleem, of je moet een stapel SD-kaarten kopen. In de camera wordt netje op datum een overzicht van de filmfragmenten gemaakt, maar als je de bestandjes in de computer plaatst zijn de afzonderlijke filmbestanden dus gewoon doorgenummerd, geen datumverwijzing dus.
Sony verwijst voor software voor het oa maken van een DVD naar zijn site waar software gratis te downloaden is en waar met zelfs 5GB in de “cloud” krijgt. Ik heb hier nog geen ervaring mee, zelf edit ik al jaren in de pc en de .mts bestanden waren zo omgevormd naar een .mpg en .avi om je film delen met anderen via een bv een USB-stick/DVD. Via een optionele multikabel kan je de filmbeelden opslaan op een video- of harddisk recorder zonder HDMI-aansluiting.

De camera sluit zich makkelijk aan op de TV via meegeleverde HDMI-kabel, zet van te voren via het LCD-scherm de camera op wel weergave. Mijn eerste keer stond de camera nog op opnemen, wat direct resulteerde in het rondzingen van het geluid!!

FredLuc65 14-04-2013
Geschreven voor: Sony CX410 Handycam® zwart

Een kleine handzame camera met veel mogelijkheden. De camera heeft een uitstekende beeldkwaliteit bij filmopname, maar is bij foto-opname wat minder. De camera is d.m.v touchscreen makelijk te bedienen, maar voor linkshandigen is zoom- en foto knop boven de camera niet ideaal. De gebruiksaanwijzing voor het plaatsen en bewerken van de gemaakte opnames op de computer is te beknopt.

Hakankoc 13-04-2013
Geschreven voor: Sony CX410 Handycam® zwart

De camera is makkelijk in gebruik. Een starter zal het gemakkelijk kunnen gebruiken. Prijs kwaliteit verhouding is goed. Klein en makkelijk mee te nemen op reis. De kwaliteit van het beeld is uitstekend.

Jopieenjopie 03-04-2013
Geschreven voor: Sony CX410 Handycam® zwart

Deze camera nu een paar weken in bezit.
Ik heb erg zitten twijfelen tussen de Panasonic V720 en deze Sony, maar omdat mijn vrouw moest bevallen (en ik perse hiervoor een camera wilde hebben) heb ik de Sony aangeschaft. De Panasonic was nog niet uit op dat moment.

Ik ben een beginnende camera gebruiker, dus de beeldstabilisator is erg belangrijk voor mij.
Verder meen ik dat de specs van de Sony over het algemeen beter zijn dan die van de Panasonic, maar ik lees ook verschillende specs op verschillende websites. De Panasonic heeft daarentegen wifi en een betere beeldkwaliteit bij extreem ver inzoomen. Ik zal hier niet veel gebruik van maken verwacht ik.

De Sony voldoet aan mijn verwachtingen. Belangrijk is gewoon dat de camera op de auto stand goed functioneert en mooi beeld geeft. Dat is bij deze camera ook zeker het geval. Beeld is gewoonweg haarscherp. Bij minder licht heb ik het idee dat de Panasonic beter is, maar bij de Sony is prima in orde, ook bij minder licht. Bin daglocht is de beeldkwaliteit ongelooflijk mooi.

Fijn aan deze camera is dat er 3 snelkeuze toetsen op het scherm ingesteld kunnen worden die je tijdens het filmen nodig hebt, zonder dat je het hele menu door moet om iets te wijzigen.

Verder vind ik het geluid iets tegenvallen. De kwaliteit is in orde, echter is diegene die gefilmd wordt slechter hoorbaar dan ik had verwacht, ondanks ingesteld. Wellicht is dit op te lossen door een externe mic,

De beeldstabilisator is ook subliem en doet heel erg goed z'n werk.
Bij ver inzoomen sleept het beeld iets achter de camera aan, bij beweging en een kwestie van wennen. Verder is deze onmisbaar en ik merk ook geen kwaliteit verslechtering bij veel bewegingen.

De software heb ik nog niet goed kunnen testen, maar op eerste oogpunt lijkt deze niet heel erg gebruiksvriendelijk. Ik moet me hier dus nog in verdiepen.

Al met al een uitstekende keuze en absoluut het geld waard.